Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je pát 06 pro 2019 21:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 FCH VUT vs. VŠCHT 
Autor Zpráva
Odpovědět s citací
Příspěvek FCH VUT vs. VŠCHT
Zdravím,
rozhoduji se mezi studiem na chemické fakultě VUT a VŠCHT v Praze. Nenašly by se nějaké poznatky nebo doporučení ze zkušenosti nebo z doslechu? Cokoliv, co by mohlo hrát roli při rozhodování. Předem díky


ned 28 led 2007 20:24
V.I.P.
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: sob 18 pro 2004 10:18
Příspěvky: 601
Bydliště: Zbraslavice, Kutná Hora, Brno, Paris
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Brno je mě osobně sympatičtější, ale to je tak vše, co ti mohu říci ... o "chemičkách" nevím ani "ň" :) zkus pohledat na netu, poptat se lidí, dojeď se do škol podívat, projdi si obory, který z nich by ti nejvíce vyhovoval atd. ... rozhodnutí bude stejně na tobě ;)

_________________
Petr Suchý (exFEKT)
Redakční systém WAMOS
SEO analýza zdarma
Studentský portál
ONEbit.cz


ned 28 led 2007 22:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Osobně bych se zabývala tím, než půjdeš na chemickou, jaké budeš mít uplatnění se svým vzdělání. Větší uplatnění budeš mít v Praze než v Brně. Proto bych v tomto směru volila VŠCHT, bude snazší si během školy zařídit stáž, diplomku, spolupráci s firmou, o kterou budeš mít zájem. Chemici v Brně mají relativně široký záběr informací, ale ne do hloubky. VŠCHT má rovnou specializované ústavy. Takže je na zvážení, jestli už přesně víš, čím se chceš zabývat nebo zatím nemáš představu a vykrystalizuje se to časem. Na FCH VUT je velmi vlídné studijní oddělení, na některé učitele vzpomínám velice ráda pro svou lidskost a přístup ke studentovi jako ke kolegovi. Co mě velmi zarazilo a mrzelo, byly osobní války mezi kantory, které se chtě nechtě studenta dotýkají a negativně ho ovlivňují, unavují. Velmi rychle jsem ztratila respekt a úctu před člověkem, který si svůj akademický titul profesor/docent sráží svou ješitností, individualismem, neochotou ke vstřícnosti a spolupráci, přetvářkou. Takže ať už se vydáš kamkoliv, přeji štěstí na vzdělané a zároveň lidské kantory.:)


sob 27 zář 2008 16:08
Odpovědět s citací
Příspěvek Důrazně nedoporučiji!
Jsem absolventem brněnské fakulty fch vut. Bylo by pro mě sice výhodnější svoje zkušenosti zamlčet (aby bylo nachytaných co nejvíc), ale nemám na to žaludek, takže:

Škola není vhodná pro ty, co se chtějí něco opravdu naučit a nemít jen titul (což také není jisté - bez podvádění zde není zas tak snadné vystudovat). Většina studentů a ještě výraznější většina učitelů jsou neuvěřitelná sebranka morálních i intelektuálních ubožáků - vrána k vráně sedá. Slušní lidé se tam nebudou cítit dobře.

Člověk, který nemá místo přes různé známosti zajištěné už vlastně před započetím studia, bude touto školou značně poškozen. S vědomostmi načerpanými na této vysoké škole budete všude za vola. I samostudium tady moc nepřipadá v úvahu: FCH nevydává skoro žádné učebnice a cvičebnice, když už ano, tak komicky nekvalitní, vlastně jen parazitují na produkci učitelů z jiných škol, sami se nezmůžou na nic.
Jedny z mála záblesků kvality tam byli hostující přednášející z jiných fakult, zejména ze strojárny (přednášeli tzv. chemické inženýrství, na strojárně se jmenuje procesní.) Jenže z 50 učitelů, co jsem tam poznal, bylo kvalitních asi 8, z toho 4 právě hostující.

Zejména poslední dva roky studia – specializační – jsou úplně ztracené (o ústavu materiálů to vím z vlastní zkušenosti). Ani místo laboranta nebo učitele nemáte jisté. Podrobnější dotazy svědomitých studentů jsou odmítány nebo i vysmívány a de facto různě trestány od učitelů i mnohých spolužáků.
Pozor rovněž na výpomoc v laboratořích – při té se také nic nenaučíte, ušetří na vás za laboranty, nic víc. Jinými slovy vás budou nutit dělat třeba půl roku to, co potřebují oni pro své kariéry, i když vy to budete umět úplně bravurně už za měsíc a chtěli byste se naučit něco dalšího. Na kvalifikovanější dovednosti, např. obsluha elektronového mikroskopu, zcela zapomeňte.

Nebudete rovni absolventům skutečných vysokých škol. Tato škola nebyla založena proto, aby se tam někdo něco naučil, ale proto aby si jistí lidé mohli snadněji udělat docentury a profesury a přiživovat se na platbách státu na studenta.
Kdo mi nevěří, ať si v knihovně zjistí kolik a jak kvalitních skript vydali a srovnejte to s produkcí např. všcht. Pokud vůbec něco najdete, tak to bude velmi tenoučká a velmi nekvalitní učebnice, samozřejmě bez cvičebnice. Například skripta analytické chemie prof. Sommera jsou opravdová lahůdka, i laik pozná, že takto to nemá vypadat. Ze Sommerova rébusu se můžete učit měsíc a nebude stále umět nic, protože nevíte, jestli jste se nenaučili ještě neodhalenou chybu (v průměru jich bylo 15 na stránku!).

Můžete udělat také nějaký vtipný experiment – z nějaké vysokoškolské učebnice si nastudujte trochu složitější pasáž, a pak se na ni při dni otevřených dveří nenápadně zeptejte. Minimálně u doktorandů předpovídám stoprocentní pravděpodobnost blábolení.
Dále se v nějaké chemické firmě zeptejte na zkušenost s absolventy této školy a zjistěte si také jestli tam dělají laboranty s vysokou nebo skutečně práci inženýrů.

Zájemcům o bližší informace rád odpovím.


stř 14 bře 2012 19:55
feldkurát
feldkurát
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11 úno 2010 20:35
Příspěvky: 661
Bydliště: Czech Republic, FEKT VUT
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Může to souviset s tím, že FCH existovala v letech 1911 - 1951 a pak až od roku 1992...
No teda FEKT se mi zatím zdá lepší. Vyučující tady nemohu hodnotit vyloženě negativně...

_________________
Konečně jsem Bc. Sice jsem jednou propadl, ale to se při pohovoru nikdo nedozví. :-)


stř 14 bře 2012 21:04
Profil YIM
Odpovědět s citací
Příspěvek Mýlky Martina K.
Jsem studentem 5. ročníku na FCH VUT v Brně. Nevím, jak dlouho není pan Martin K. na fakultě, ale z toho co napsal usuzuji, že minimálně 5 let.

Pokud si myslí, že většina učitelů co byla za jeho éry stále působí na fakultě, tak se opravdu mýlí. A pokud i sebe považuje za sebranku a ubožáka, tak by se měl jít opět podívat na fakultu.

Místo laboranta nebo učitele? To si snad dělá..., pokud vím tak na místo učitele, ať už je to u nás na fakultě nebo někde jinde je stále potřeba pedagogického minima. Co se týče podrobnějších dotazů, většina vyučujících Vás případně odkáže na literaturu. A trestány? Co to jsou za žvásty?

Výpomoc v laboratořích, resp. povinné učení doktorandů v hodinách už bylo zrušeno před 3 roky. A naučit se něco? No, to by se měl naučit sám vysvětlovat studentům práci v laboratoři. Obsluha elektronového mikroskopu? Svěřit přístroj za 10 mega neproškolenému studentovi? Celkem prdel. K tomu, aby se student dostal až k elektronovému mikroskopu je dlouhá cesta a je určena až pro studenty doktorského studia.

Nebudou rovni? Fakt? Myslím, že v současnosti mám víc znalostí a vědomostí než pan Martin K. A pokud se chce student dozvědět opravdu něco nového, nikdo mu nebrání si otevřít nějakou dobrou publikaci. Většina opravdu dobrých publikací se v češtině ani nenachází, a tyto publikace jsou v knihovně FCH.

BTW, studenty doktorského studia na dni otevřených dvěřích nenajdete.

No a na dotaz na kterou z uvedených fakult jít. Nemyslím si, že to na FCH VUT, tak špatné. Určitě, se najdou klady i zápory na obou fakultách a záleží jen na tobě co přesně chceš dělat.
Jediné upozornění, pokud chceš dělat organiku, tak tu opravdu kvalitní na naší fakultě nedostaneš (zatím).


sob 17 bře 2012 17:54
Odpovědět s citací
Příspěvek Stanlys vs MartinK.
Faktická, logická i morální úroveň odpovědi studenta/absolventa FCVUT je dosti typická pro tuto instituci, ale vezměme to bod po bodě:


Jsem studentem 5. ročníku na FCH VUT v Brně. Nevím, jak dlouho není pan Martin K. na fakultě, ale z toho co napsal usuzuji, že minimálně 5 let.

Pokud si myslí, že většina učitelů co byla za jeho éry stále působí na fakultě, tak se opravdu mýlí. A pokud i sebe považuje za sebranku a ubožáka, tak by se měl jít opět podívat na fakultu.


Díval jsem se do seznamu učitelů ústavu materiálů. Naprostá většina tam zůstatala, nebo i povýšila – tedy jedná se o stejnou sestavu, jako když jsem tam byl já. S jedním rozdílem – doc. Fiala. Ten už tam není a přitom právě ten patřil k těm lepším.

Místo laboranta nebo učitele? To si snad dělá..., pokud vím tak na místo učitele, ať už je to u nás na fakultě nebo někde jinde je stále potřeba pedagogického minima. Co se týče podrobnějších dotazů, většina vyučujících Vás případně odkáže na literaturu. A trestány? Co to jsou za žvásty?

Na místo učitele tzv. „pedagogické minimum“ v době mého vstupu na pracovní trh nebylo potřebné, znamenalo jen určitou výhodu. V tom problem nebyl. Problem byl v tom, že kromě chemie se na FCHVUT nenaučíte pořádně ani nic jihého, co můžete učit v kombinaci s chemií (matematika, fyzika, biologie).

[i]Výpomoc v laboratořích, resp. povinné učení doktorandů v hodinách už bylo zrušeno před 3 roky. A naučit se něco? No, to by se měl naučit sám vysvětlovat studentům práci v laboratoři. Obsluha elektronového mikroskopu? Svěřit přístroj za 10 mega neproškolenému studentovi? Celkem prdel. K tomu, aby se student dostal až k elektronovému mikroskopu je dlouhá cesta a je určena až pro studenty doktorského studia.


Nemluvil jsem o výpomoci doktorandů ale studentů, tedy o tom, čemu se kdysi říkalo „pomocné vědecké síly“.
Nemluvil jsem o svěření drahého přístroje neproškolenému studentovi. Mluvil jsem právě o předmětu, který by obsahoval toto proškolení. Nechápu, proč by to mělo být vyhrazeno až pro studenty doktorandského studia – kolik let je tedy třeba studovat, aby byl člověk připuštěń k ekonomicky zhodnotitelné dovednosti? Nota bene ten pán, který přístroj v době mých studií obsluhoval, sám nebyl doktor, ale měl jen průmyslovku.



Nebudou rovni? Fakt? Myslím, že v současnosti mám víc znalostí a vědomostí než pan Martin K. A pokud se chce student dozvědět opravdu něco nového, nikdo mu nebrání si otevřít nějakou dobrou publikaci. Většina opravdu dobrých publikací se v češtině ani nenachází, a tyto publikace jsou v knihovně FCH.

Nevím na základě čeho si myslíš, že máš víc „znalostí a vědomostí“ než já - měl možnost setkat se ve firmách, kde jsem pracoval, s celkem 5 inženýry z této školy, více vědomostí měl jen jeden. Ale možná by jsi byl právě na jeho úrovni. Každopádně o jednotlivé absolventy nejde, jde o celkový výsledek.

Pár dobrých publikací se skutečně už za mých časů v knihovně fakulty nacházelo, některé z nich dokonce i česky. (Odhlédněme od toho, že některé z nich sice byly trvale nedostupné, protože je měli půjčené vyučující u sebe v kanceláři – ne vše bylo dostupné přes Moravskou zemskou knihovnu.) Studovat právě z kvalitních českých i anglicky psaných knih (napsaných skutečnými profesory ze skutečných vysokých škol) byla jediná možnost jak se na FCHVUT něco naučit.


Samostudium se ostatně při vš studiu předpokládá, problem je v něčem jiném: Na normálních vysokých školách jsou jejich tituli ověnčení pracovníci schopni tyto knihy sami a kvalitně psát! Na normální vysoké škole je nemyslitelné, aby garant předmětu na úrovni doc. nebo prof. vyučoval nějaké předměty a přitom o tom nanapsal učebnici a cvičebnici. Tyto materiály pak kvalitní vyučující stále aktualizuje, opravuje a vylepšuje. (Tak tomu bylo např. u prof. Medka a Schwartze – ti byli ovšem z pořádné školy – ze strojárny). To, že většina učitelů na fakultě chemické nebyla schopna rozsáhlejšího seriozního písemného projevu je dle mně nejlepším důkazem neserioznosti a nekvality této školy, potažmo jejího osazenstva.

BTW, studenty doktorského studia na dni otevřených dvěřích nenajdete.

Na některých školách na dni otevřených dveří tito lidé jsou, tak jsem myslel, že i na FCHVUT. Každopádně si je můžete nechat zavolat a pobavit se.


ned 15 dub 2012 10:55
feldkurát
feldkurát
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11 úno 2010 20:35
Příspěvky: 661
Bydliště: Czech Republic, FEKT VUT
Odpovědět s citací
Příspěvek 
No tak z toho mála, co vím, bych si asi vybral VŠCHT kvůli delší tradici. Nebyla tam žádná přestávka mezi lety 1951 až 1992. Jedna spolužačka z gymplu byla rok na FCH a pak přešla na Fekt na biomedicínu... Můžete se jí klidně emailem zeptat...
http://www.vutbr.cz/lide/dominika-fernandova-124647
Ona se teda o FCH nevyjadřovala nějak negativně... Akorát tam prý bylo až moc chemie a ona tíhla spíš k biologii.

_________________
Konečně jsem Bc. Sice jsem jednou propadl, ale to se při pohovoru nikdo nedozví. :-)


ned 15 dub 2012 15:31
Profil YIM
Odpovědět s citací
Příspěvek Ach, fakta pro Martina K.
1. faktum: Martin K je minimálně 5 let mimo FCH a neví nic o dění na FCH VUT v Brně.

2. faktum: Všechna jeho tvrzení pocházejí z jeho zkušeností z doby, kdy studoval na FCH. Tedy i jak sám říká: "Vrána k vráně sedá"

3. faktum: Jak může dokládat svoje tvrzení tím, že si mají něco ověřit v knihovně?

4. faktum: Kolik faktů (aktuálních) podal MartinK? Víceméně žádný.

5. faktum: Jelikož MartinK, že už dávno je potřeba pedagogického minima pro učení, tak nevím jak se takovou ubohostí může zmiňovat sám... sami si domyslete.

6. faktum: Víc vědomostí a znalostí? Z jednoho jednoduchého faktu, pokud pan MartinK sám neučí (což neučí viz faktum 5) tak po více než 5 letech mimo jakoukoliv školu, ztrácí člověk vetšinu teoretických znalostí, které ve škole nabyl.

7. faktum: Docela rád bych si početl diplomovou práci pana MartinaK, abych si mohl udělat obrázek o tom, jak chytrý je oproti ostatním vystudovaným na FCH.

Dále se k panu MartinuK nebudu vyjadřovat, protože nechápu, proč nešel studovat na strojárnu, kde jsou "výborní a úžasní" vyučující. Možná by se divil, co všechno se na FCH v posledních letech změnilo.


ned 15 dub 2012 21:12
Odpovědět s citací
Příspěvek Stanlys vs. MartinK
Mluvit o něčem co bylo před x lety a né k tomu co je teď. ...
Je to stejné, jako kdybych já mluvil o vládě komunistů a o současné vládě, i když spousta komunistů v současné vládě je.

Pokud poškrtáme věci z vašeho prvního tvrzení, co bylo za Vás. Tak Vám tam zůstane:
1. Hostující vyučující: Stále jsou i pan Schwartz s automatizací. Celkem by mně zajímalo kolik si toho z přednášek pana Schwartze pamatujete. BTW v tom seznamu jsou jen vlastní vyučující, externí se tam nezobrazují.

2. Kvalitní učitelé: Ti tu stále jsou a budou. A ti kvalitní učitelé nejsou jenom na ústavu materiálů, ale i na dalších ústavech, se kterýma se student střetne. Samozřejmě najdou se vyjimky, ale ty si myslím, že nejsou jenom na FCH.

3. Skripta: Ano, někteří učitelé mají nedostatečné tištěné skripta. Je to způsobeno tím, že většinu informací už máme v elektronické podobě a jsou přístupné pouze studentům FCH, které jsou samozřejmě aktualizované. Takže tvrzení, že máme nekvalitní skripta je "žblept" největšího kalibru.

4. Známosti před započetím studia: Další "žvást" pana MartinaK. Vždy záleží jen na studentovi samotném, jak bude iniciativní a jakým koncem vezme studium na vysoké škole.

6. Faktická, logická i morální úroveň: Tak nad tím by se měl především zamyslet pan MartinK. Především o tom, že Fakta, která napsal nejsou současná fakta. Logická úroveň? No pokud má sám MartinK dostatek logické úvahy, tak i sám sebe nazval "sebrankou morální i intelektuálních ubožáků" => taky studoval na FCH. A o morální úrovni bych se k MartinuK vůbec ani nevyjadřoval, žeby nedokázal překousnout, že mu někdo oponuje a svaluje to na Faktickou, logickou i morální úroveň mně.

Kdyby to bylo na FCH tak strašné jak pan MartinK píše, tak nevím, proč vůbec na FCH studoval. A jestli pan MartinK nemůže najít práci, nebo si myslí, že absolventi se nedoustanou ani na pozici učitela, případně laboranta, tak pro ty mám vzkaz v pořekadlu: "Každý je strůjcem svého štěstí."


pon 16 dub 2012 06:51
Odpovědět s citací
Příspěvek Hodnocení chemických škol.
Jestli si chcete udělat objektivní úsudek na školy chemického zamaření, tak si přečtěte tento článek (http://ihned.cz/c1-34596960#vedecko) a shodnoďte sami, kam by jste chtěli jít studovat.


stř 18 dub 2012 06:21
Odpovědět s citací
Příspěvek Srovnání vysokých chemických škol
Nebo si můžete počíst taky zde http://zpravy.ihned.cz/cesko-skolstvi/c ... h-pet-skol


stř 18 dub 2012 06:58
Odpovědět s citací
Příspěvek Několik reakcí užitečných na nick "Stanlys"
Nebudu ztrácet čas vyvracením všech osobních, demagogických a fakticky nepodložených „protiargumentů“ jakéhosi nekritického příznivce FCH VUT s nickem stenlys.
Odpovím jen na to, co je aspoň trochu věcné:

1. Důvodně tvrdím, že se na FCH nic výrazně nezměnilo, určitě ne k lepšímu. Důvody jsem uvedl již výše a budou uvedeny i další níže.

2. Nikdy jsem netvrdil, že prof. Švarc už na fakultě neučí. Ale i kdyby prof. Švarc neučil nebo tam učili Švarcové hned dva, tak to nemůže mít v té záplavě (pod)průměrných kmenových „expertů“ výraznější efekt.

3. Z přednášek prof. Švarce si nepamatuji skoro nic, ale pamatuji si jeho skripta a cvičebnici. Jako schopný vš. učitel je vytvořil a zveřejnil. Asi jednou za čtvrt roku něco od něj používám (binární PLC a řešení dif. rovnic Laplaceovou transformací).

4. Proč jsem nestudoval jinou školu?

a) Před nástupem do školy jsem neměl dost informací (škola existovala jen několik let, internet nebyl tak rozvinutý jako dnes,…)
b) Jak jsem napsal již výše (a shoduji se v tom se známou diskutéra „Katze“) první dva roky nebyly tak strašné – čekal jsem, že specializační roky budou aspoň stejně dobré. Mýlil jsem se.
c) Nemohl jsem si dovolit příliš protahovat dobu studia a tedy začít na jiné škole.
d) Dařilo se mi získávat kvalifikaci navzdory poměrům na FCHVUT (díky publikacím ze skutečných českých i zahraničních vysokých škol).

5. Pokud nelžeš, že učitelé na FCHVUT již vypotili ke svým předmětům skripta, byť jen v elektronické podobě, tak proč nejsou na stránkách školy? Skuteční VŠ učitelé ze skutečných vysokých škol je zveřejňují. Toto dokládám několika odkazy:

http://vydavatelstvi.vscht.cz/katalog/u ... 7/anotace/
http://www.vscht.cz/sil/pojiva/geo_2007.pdf
http://www.upce.cz/fcht/koanch/dokument ... azeni.html
http://meloun.upce.cz/index.php?option= ... &Itemid=54

Na stránkách FCHVUT jsem nic takového nenašel. Mám pro to jen tato vysvětlení:
a) Většina z tzv. vyučujících stále nic nenapsala.
b) Většina už sice opravdu něco napsala, ale má to tak zoufale nízkou kvalitu, že se to stydí zveřejnit.

A teď pozor: Mohl bych se s těmito kvalitními a aktualizovanými údajnými skripty nějak seznámit (tak jako se s nimi mohu seznámit v případě VŠCHT nebo UPCE) Asi to z nějakého záhadného důvodu (raději) nepůjde, že?


sob 05 kvě 2012 22:22
Odpovědět s citací
Příspěvek Několik objektivních a aktuálních průzkumů
Dále bych rád případné zájemce o studium na FCH VUT upozornil na různá exaktní a objektivní aktuální fakta, která jim pomůžou správně se rozhodnout:

1. Zde je odkaz na hodnotící tabulku chemických vysokých škol:

http://zpravy.ihned.cz/c1-40565520-nejl ... ta-karlova

Pozornost věnujte zejména sloupečku názor expertů v tabulce na konci článku. Bodové hodnocení je toto:
VŠCHT Praha…6,38
FCHT Pardubice…6
FCH-VUT…3,5

2. Zajímavý je také údaj o nezaměstnanosti absolventů:
http://www.strediskovzdelavacipolitiky. ... 0_2011.pdf

To nejdůležitější je v tabulce na konci souboru – pětiletý průměr nezaměstnatnosti absolventů za roky 2006-2011:
VŠCHT Praha …2,3 %
FCHT Pardubice …3,9 %
FCH-VUT…4,7 %


3. Velmi zajímavým zdrojem informací je studie Marketingového oddělení VUT o absolventech. Je to velmi kvalitní studie, už několikátá v časové řadě od roku 1999. Je škoda, že momentálně je dostupná jen za roky 2007 a 2008, výsledky jsou ale dosti podobné už od roku 2002:

http://www.vutbr.cz/fakulty-a-soucasti/ ... 008-p38223

Výsledky studie potvrzují mnohá z mých tvrzení, zejména doporučuji tyto tabulky:

Tabulka 3.3 Doba hledání prvního místa podle fakult: Absolventi FCHVUT hledají ze všech fakult VUT práci nejdéle.

Tabulka 3.9: Kvalifikovaná práce v oboru již během studia:
Studenti FCHVUT dokáží ze všech fakult nejméně sehnat kvalifikovaný (při)výdělek už během studia. Příčiny jsou určitě i objektivní – dané samotnou podstatou oboru a brněnského trhu práce pro chemiky. Exitují ale i závažné subjektivní příčiny – prostě intelektuálně i morálně průměrné lidi učí intelektuálně, morálně i vědomostně průměrní kantoři, tudíž studenti nemají na trhu co nabídnout.

Tabulka 3.12: Kontakt se zaměstnavatelem již během studia na VUT: Tato tabulka jen potvrzuje údaje tabulky předchozí.

Tabulka 3.15: Průměrný nástupní plat podle fakult a jeho vztažení k průměru VUT: Méně než studentů FCHVUT si zaměstnavatelé cení již jen kumštýřů z FAVU. (Mimochodem – průměrný nástupní plat absolventů VŠCHT je vyšší o 37 % - jedno se prostě zaměstnavatelům musí přiznat –oni dobře vycítí, kdo je skutečný inženýr a kdo to má jen na papíře.)

Tabulka 3.19: Aktuální pracovní status absolventů (%): Velmi zajímavý je údaj, že 20 % absolventů FCHVUT pokračuje v dalším studiu – to je 3-krát víc než z kterékoliv jiné fakulty!
Důvod je asi jasný i tomu, kdo nepoznal „kvalitu“ této fakulty:
Nejpozději v pátém ročníku je řadě absolventů naprosto jasné, že se nic nanaučili. Takže co teď? Nezbývá než ještě nějakou dobu něco studovat a konečně se něco naučit. Konkrétně za mých časů to bylo tak, že někteří absolventi FCH studovali na jiné škole (např. jeden kolega si po ukončení studia na FCH dělal bakaláře na elektro), ti lepší si dělali doktorát na nějaké rozumné VŠ, ale většina těchto „po dalším studiu bažících“ absolventů řešila trapnou situaci tím, že nastoupila na doktorandské studium na přímo na FCH (jinde by měli pramalé šance udržet se na tomto studiu nebo tam vůbec být přijati – na FCH ale brali na doktorandské v podstatě všechny)

Tabulka 3.40: Požadované vzdělání na aktuálním pracovním místě podle fakult: Tato tabulka opět potvrzuje, to co jsem říkal: Po vystudování FCHVUT nemáte jisté ani místo laboranta…11% „inženýrů“ pracuje na místu pro středoškoláka mimo obor (více než z kterékoliv jiné fakulty).

Tabulka 3.42: Jak pracovní místo odpovídá představám z dob studia podle fakult +
+Tabulka 3.44: Míra spokojenosti s aktuálním místem
: Lze říci, že u 70 % absolventů fakulta vzbudila falešné představy o pracovních možnostech, které jim její vystudování poskytne (to je zase nejhorší ze všech fakult). Takže se nelze divit, že 17 % je nespokojeno s místem, které získali (zase zdaleka nejhorší ze všech fakult).

Tabulka 3.49: Rekapitulace vzdělávací dráhy: 33% absolventů FCHVUT by si zvolilo jinou VŠ a jen 66 % by si vybralo stejně (chápaví jedinci již správně tuší - obě čísla jsou zase nejhorší ze všech fakult).


Takže když to shrnu – na mé osobě zcela nezávislá data ukazují, že FCHVUT je poměrně špatná volba.
Nezištně a podle nejlepšího vědomí a svědomí tedy radím zájemcům o skutečné vzdělání a kvalifikovanou práci:

Pokud chcete technické vzdělání v Brně, tak si klidně vyberte nějakou slušnou fakultu na VUT, ale ne FCH.
Pokud chcete být právě chemickými inženýry, tak jděte na VŠCHT Praha nebo FCHT Pardubice, ale ne na FCH.


sob 05 kvě 2012 22:35
feldkurát
feldkurát
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11 úno 2010 20:35
Příspěvky: 661
Bydliště: Czech Republic, FEKT VUT
Odpovědět s citací
Příspěvek 
Vyjádřete se prosím někdo další z FCH... Na přednáškách na jakékoliv VŠ se stejně nedá nic moc naučit, veškeré učení tedy probíhá doma, kde se můžeš učit, jak je libo. FCH bych neviděl zase tak moc černě. Zase jde o to, že FCH nemá takovou tradici, jak už bylo řečeno... Jestli myslíš, že v Brně se moc nevyskytují chemické továrny a jiné firmy, tak to asi bude pravda...
Ty statistiky hovoří jasně: http://www.vutbr.cz/fakulty-a-soucasti/ ... 008-p38223
Zdá se, že chemie už zkrátka není tak perspektivní.

_________________
Konečně jsem Bc. Sice jsem jednou propadl, ale to se při pohovoru nikdo nedozví. :-)


ned 06 kvě 2012 14:45
Profil YIM
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz